شستشوی کوسن مبل همیشه در زیبایی و نظافت فضای داخلی خانه موثر است. چرا که این بالشتک ها علاوه بر ایجاد راحتی، در تمیزی خانه و زیبایی مبلمان نقش مهمی را ایفا می کنند. به دلیل استاده زیاد از کوسن ها، همیشه در معرض انواع آلودگی، گرد و خاک و کثیفی ها قرار دارند. به همین خاطر شستشوی آن ها برای رفع آلودگی ها بسیار با اهمیت است. البته ای نکار باید به گونه ای انجام شود که به حالت و فرم آن ها آسیبی وارد نکند. و یا باعث ایجاد پارگی و رنگ پریدگی پارچه آن ها نیز نشود. به همین دلیل هنگام شستشوی آن ها باید به نکات مختلفی توجه کنید. تا پس از انجام کار از ایجاد آسیب به آن و یا کاهش چشمگیر پف و نرمی آن جلوگیری نمایید. با توجه به اهمیت این موضوع که بسیاری از خانم ها با آن سرو کاردارند، می خواهیم در این مقاله به تعدادی از ترفندهای شگفت انگیز این کار بپردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

چرا باید اقدام به شستشوی کوسن مبل کنیم؟
کوسن ها که به بالشتک نیز معروف هستند جزو وسایل راحتی و تزیینی خانه به حساب می آیند. هنگام نشستن بر روی مبل این وسایل نقش مهمی را در راحتی افراد ایفا می کنند. همچنین آن ها را متناسب با نوع مبل طراحی می کنند تا زیبایی مبلمان را افزایش دهند. به همین خاطر است که این وسایل در زیبایی خانه موثر هستند. دقت داشته باشید که باید نسبت به شستشو و تمیزی آن ها اهمیت دهیم. همچنین با توجه به استفاده مداوم از آن ها حتما باید شسته و تمیز شوند. نوع شستشوی این کوسن ها نیز متناسب با نوع پارچه و رنگ آن ها و البته میزان کثیفی انتخاب می شوند. شناخت روش های صحیح این کار و وبکارگیری از شونیده مناسب نقش مهمی را در تمیزی و مراحل شستشو آن ها ایفا می کنند. در ادامه به روش های مناسب برای این کار می پردازیم.

مراحل اصولی شستشوی کوسن مبل
ترفندهای شستشوی کوسن مبل
کوسن ها را گردگیری کنید
قبل شروع مراحل شستشو حتما باید سطح کوسن ها گردگیری شوند. برای این کار می توانید آن ها را تکان داده و یا از جاروبرقی استفاده کنید. دقت کنید که خیلی ضربات محکمی به کوسن ها وارد نکنید. چرا که ممکن است به بافت اسفنجی آن آسیب برساند و در طولانی مدت حجم آن را کاهش دهد. و یا حتی ممکن است موجب پارگی پارچه آن نیز گردد.

به جنس پارچه کوسن دقت کنید
برای افزایش کیفیت شستشو و جلوگیری از هرگونه آسیب به کوسن ها بهتر است پیش از شستشو از جنس آن ها و نحوه شستشو آن اطلاعات داشته باشید. اکثر کوسن هایی که درست می شوند از جنس نخ هایی همچون پنبه، حالت چرمی، وینیل و متان هستند. که برای شستشوی این مدل از کوسن ها باید روش صحیح متناسب با انواع آن را نتخاب کنید. همچنین برای کوسن های چرمی نیز می توانید از واکس مبل چرمی مخصوص این کار بهره ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *